hier steht was dazu in der Anleitung von SWARP:
6.6.4 Weight-maps
The processing of the weight-maps (see §6.9.2) follows that of the data images, except that one
is dealing now with variances instead of fluxes. The resampled weight at position x may be
written as......
.......Therefore when an input weight within the range of the interpolation function is zero, the
interpolated weight is also zero. The general consequence is that the borders of interpolated
images are trimmed by half the range of the interpolation function. Similarly, small “holes” in
a provided weight-map are dilated by the interpolation function footprint. For example, once
interpolated with a Lanczos4 kernel, a single, isolated zero-weight pixel will yield a clump of
about 64 pixels in the resampled image! This is another illustration of the disadvantages in
using large interpolation kernels.
So wie ich es verstehe werden deine weights ja genau wie die Lights dem resampling unterzogen. Drum werden in deinem Fall wohl aus 1px 4 px. Mischa wird mich korrigieren wenn ich Mist schreibe. Aber ich denke das wird der Grund sein. Ehrlich gesagt habe ich noch nicht verstanden warum es zu allen Bildern also auch zum fertigen Coad noch ein passendes weight gibt. Vielleicht zur Kontrolle oder Reproduzierbarkeit? Mischa wird das erklären können.
Sicherlich ist das interessant aber erstmal auch für dich nicht weiter wichtig.
Du könntest mal versuchen noch Darks nach zu machen. Bei so einem hohen Dunkelstrom ist es vielleicht doch besser Darks zu machen. Ansonsten biste schon den richtigen Weg gegangen. Evtl. auch mal mit den Sigma Werten spielen, bis 3 kannst du glaube ich runter gehen bei der OR darunter bekommst du ne Warnmeldung.
CS Frank